شهردار تهران با شرکت در مراسم عزاداری تاسوعای حسینی در بازار تهران از به روز شدن تجهیزات آتش‌نشانی بازار خبر داد.

محمد علی نجفی روز تاسوعا از ایستگاه آتش‌نشانی بازار بازدید و با عزاداران دیدارکرد

محمدعلي نجفي كه ظهر روز تاسوعا در ميان عزاداران حسيني حضور يافته بود، با حضور در ايستگاه آتش‌نشاني بازار تجهيزات اين ايستگاه را از نزديك مورد بررسي قرار داد و با تأكيد بر ضرورت نگاهي ويژه در قلب تهران به‌ويژه بازار بزرگ گفت: ‌در اين محدوده شاهد حضور ساختمان‌هاي قديمي، فرسوده و البته ميراثي هستيم كه بايد به ايمني آنها بيش از پيش اهتمام ورزيد.

توجه به ايمني و حفاظت از اين ساختمان‌ها از دغدغه‌هاي مهم كسبه و مردم است و مديريت شهري قطعا به اين موضوع توجه ويژه خواهد داشت. وي با بيان اينكه طرح توسعه ايستگاه شماره 7 آتش‌نشاني كه چندسالي است متوقف مانده اجرايي خواهد شد، تأكيد كرد: تجهيزات اين ايستگاه نيز در آينده نه چندان دور به روز مي‌شود. وي همچنين به مناسبت 7مهرماه روز آتش‌نشاني و ايمني از ايثارگري‌هاي آنان قدرداني كرد و گفت:‌

آتش‌نشاني اصولا كاري ايثارگرانه است و اگر شجاعت، شهامت و عشق به خدمت به مردم نباشد، اگر روحيه فداكاري و ايثارگري در كسي وجود نداشته باشد نمي‌تواند چنين كاري را انجام دهد و در آن موفق باشد. اينكه انسان هرلحظه با به خطرانداختن جان و قبول كردن خطرات براي ايثار، فداكاري و نجات جان انسان‌هاي ديگر آماده باشد، في‌نفسه كاري ايثارگرانه است كه از هركسي برنمي‌آيد.

  • رصد ترافيك لحظه‌اي پايتخت

شهردار تهران در بخش ديگري از برنامه حضور در بازار تهران به ترافيك پايتخت در دهه اول ماه محرم اشاره كرد و گفت: در روزهاي عزاداري بررسي لحظه به لحظه ترافيك شهر در دستور كار مديران ارشد شهرداري تهران قرار داشته و به نسبت سال گذشته ترافيك در اطراف هيئت‌هاي عزاداري وجود نداشته است.

نجفي همچنين با حضور در بازار تهران با جمعي از روحانيون، امناي بازار، تكيه‌داران، وعاظ، مداحان و خادمان اباعبدالله الحسين(ع) ديدار كرد و در جريان مشكلات آنها قرار گرفت. وي از تكيه بزرگ سبزه‌ميدان، تكيه كسبه حاجب‌الدوله، مسجد ملك و آستان امامزاده زيد(ع) بازديد و با حجت‌الاسلام والمسلمين رضواني، امام جماعت مسجد سيدولي بازار و حجت‌الاسلام والمسلمين مرادزاده، توليت آستان امامزاده زيد(ع) ديدار و گفت‌وگو كرد.

کد خبر 383839

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha